زیبایی و سلامت

پوست حساس

1661889639151
contentImage?externalMediaId=03747295 7cb3 4976 9971 c857c05ddddf&name=TOP&inputFormat=jpg&q=90

زیبایی و سلامتی

5 نشانه که نشان می دهد ممکن است پوست حساس داشته باشید و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید

نواحی پوست قرمز، شعله ور یا خارش دار؟ ممکن است پوست حساسی داشته باشید.

img-1.jpg

پوست حساس چیست؟


داشتن حساسیت پوستی یک مشکل رایج است، در واقع 50 درصد از افراد در جهان صنعتی دارای این مشکل هستند. در اصل، بسیار واکنش پذیر و مستعد تحریک است. علائم پوست حساس می تواند خشکی، زبری، قرمزی، سفتی، بثورات پوستی، خارش و سوزش باشد و حتی پوست چرب نیز می تواند حساس باشد.

چه چیزی باعث ایجاد پوست حساس می شود؟

این مسئله می تواند ارثی باشد یا ممکن است پوست حساس را در ارتباط با اشعه UV، آلاینده ها، مواد آرایشی، تغییرات دما، استرس، هوای سرد یا باد تجربه کنید. یکی از مهم ترین عوامل مرتبط ، تضعیف سد پوستی است که می تواند منجر به افزایش ادراکات حسی و در نتیجه احساس حساسیت و واکنش پذیر شود.

علائمی که نشان می دهد حساسیت پوستی داشته باشید

1. پوست شما به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان می دهد
زمانی که پوست شما حساس است، هوای سرد یا باد می تواند بلافاصله پوست شما را شعله ور کند و باعث خشکی، قرمزی و خارش شود.

2. بعد از پاکسازی پوست دچار سوزش، سفت شدن یا خارش می شوید
بسیاری از پاک کننده های صورت حاوی سولفات ها و رایحه هایی هستند که معمولاً این پوستها به خوبی آن ها را تحمل نمی کند.

3. پوست شما هنگام استفاده از مراقبت از پوست یا آرایش قرمز می شود
محصولات مراقبت از پوست هرگز نباید گزش بزنند یا واکنشی ایجاد کنند، بنابراین اگر این کار را انجام دهند، ممکن است پوست حساسی داشته باشید یا حتی ممکن است اشتباه استفاده کنید. نوع محصولات برای نوع پوست شماimg-2.jpg

4. لکه
می گیرید اگر لک های زیادی در شما شیوع پیدا می کند، فوراً تصور نکنید که این فقط به این دلیل است که پوست چرب دارید. حتی بدون داشتن پوست چرب هم می توانید لک داشته باشید. توده ها و لکه های کوچک بدون توجه به نوع پوست ممکن است ایجاد شوند تا نشان دهند که شما کمی حساسیت پوستی دارید.

5. پوست شما زبر و پوسته پوسته
است زیرا پوست حساس دارای یک سد پوستی فاسد شده است، رطوبت خود را از دست می دهد و باعث خشکی، زبری، خارش و پوسته پوسته شدن آن می شود.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟
پوست حساس می تواند کاملاً غیرقابل پیش بینی باشد و آنچه که باعث ایجاد آن می شود می تواند بسیار فردی باشد. با این حال، ما نکاتی کلی برای شما در مورد مشکل داریم که می تواند پوست شما را تسکین دهد و از شعله ور شدن آن جلوگیری کند:
• هنگام تمیز کردن به جای داغ از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می تواند خیلی شدید باشد. استفاده از یک پاک کننده صورت برای پوست های حساس بدون سولفات و معطر و با مواد فعال تسکین دهنده واقعا می تواند کمک کننده باشد.
• هنگام تمیز کردن یا استفاده از محصولات مراقب باشید – کشیدن و مالش دادن می تواند پوست را تحریک کند.
• پوست را مرطوب نگه دارید ! همه انواع پوست به هیدراتاسیون نیاز دارند، اما مخصوصاً انواع پوست های حساس، زیرا معمولاً دارای یک سد پوستی فاسد هستند که به راحتی رطوبت خود را از دست می دهند.
وقتی زیر نور آفتاب هستید از SPF استفاده کنید و کلاه بپوشید، اما اگر می توانید سایه را انتخاب کنید. اگر زیر نور آفتاب هستید، مرطوب کننده ای را برای پوست حساس انتخاب کنید که حاوی SPF باشد.
• از موادی که باعث واکنش های پوستی می شوند مانند بو، الکل و رنگ های مصنوعی اجتناب کنید.
از رتینول و لایه بردارهای شیمیایی مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک که ممکن است برای این پوستها کمی بیش از حد قوی باشند خودداری کنید. به جای رتینول، ماده فعال شبه رتینول ما درمال لیفت را امتحان کنید که روی پوست ملایم است.

فوریه 2022 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *